Jij ziet in alle bedrijfprocessen mogelijkheden om deze nog efficienter in te richten. Je zorgt ervoor dat goederen- en informatiestromen geoptimaliseerd worden, om aan de hoge kwaliteitsstandaard van SLS te voldoen. Je werkt graag in een dynamische omgeving en bent in staat om zelfstandig medium tot grote projecten binnen de organisatie op te zetten.
Herkenbaar? Lees dan verder wat je als Logistics Engineer gaat doen:
Je komt te werken op de afdeling Engineering & Support op ons hoofdkantoor in Breda en je zal in diverse rollen deelnemen aan organisatiebrede projecten. Alle werkzaamheden staan in het teken van ontwikkeling, verbetering en implementatie van bedrijfsprocessen die als doel hebben om de performance van SLS in de breedste zin te optimaliseren. Denk hierbij aan het opstellen van informatie-, proces- en productiviteitsanalyses of het opstellen en ontwerpen van reports die de organisatie helpen om meer inzicht te krijgen in de performance van SLS.
Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het opstellen en borgen van procesbeschrijvingen en begeleid je verbetertrajecten binnen diverse lagen en afdelingen in de organisatie. Door je uitgebreide kennis van de processen in onze dienstverlening ben jij in staat om gericht advies te geven aan de organisatie.
Aantal uren: 40 uur per week
Wat hebben we jou te bieden?
Werken bij SLS Benelux betekent elke dag werken aan groei, in een innovatieve en dynamische omgeving. SLS daagt je uit om het beste uit jezelf te halen. Bovenal bieden we jou veel ruimte voor eigen initiatief en persoonlijke ontwikkeling.
We bieden je een goede werksfeer, in een hecht team van ongeveer 90 medewerkers. We bieden een marktconform salaris, een premievrij pensioen en een reiskostenvergoeding.
Wat breng je mee?
Uiteindelijk kan er maar één kandidaat de beste zijn. Daarom is het belangrijk dat je voldoet aan de omschrijving hieronder.
- Je hebt minimaal een HBO opleiding afgerond, bij voorkeur richting Logistiek
- Je hebt minimaal 3 jaar ervaring in een soortgelijke functie in een distributie omgeving
- Je hebt kennis en ervaring met projectmanagement
- Je hebt ervaring met ERP, Warehouse- en Transportmanagement systemen
- Je hebt uitstekende kennis van de Nederlandse en Engelse taal en beschikt daarnaast over de juiste communicatieve vaardigheden die je zowel intern als extern inzet
- Kennis of ervaring met LEAN-Management is een pré
- Kennis of ervaring met Power BI is een pré
Over SLS
Special Logistic Services (SLS) is dé specialist in servicelogistiek in de Benelux. Onze 90 enthousiaste medewerkers met een proactieve en servicegerichte instelling richten zich op het ontzorgen van de klant op logistiek vlak. Vanuit onze hoofdvestiging in Breda verzorgen we nachtdistributie, cross-docking, warehousing, koeriers- en retourzendingen ten behoeve van de serviceorganisaties en -engineers van klanten. Daarnaast verzorgen we vanuit diverse voorraadlocaties in de Benelux leveringen van kritische onderdelen, waarbij deze onderdelen 24 uur per dag / 7 dagen per week op basis van Service Level afspraken op het gewenste tijdstip worden afgeleverd, op een door de klant gewenste locatie.
Verder beheert SLS 40 zogenaamde Pick-Up/Drop off (PuDo) locaties waar een service-engineer zelf onderdelen kan ophalen of retourbrengen. Vanuit de missie om mee te groeien met de ambities van onze klanten, adviseren we, ontwikkelen we én implementeren we klantspecifieke logistieke oplossingen.
Onze kernwaarden:
- Customer First
- Ownership
- Afspraak is afspraak
- Samenwerken
Nieuwsgierig geworden?
Dan ontvangen wij graag je CV en een korte motivatie via l.figge@slsbenelux.nl. Het opvragen van een referentie kan deel uitmaken van de sollicitatieprocedure.
Mocht je vragen hebben dan je bellen naar 076-5783500 en vragen naar Ilona van Miert (Senior Logistics Engineer) of Laura Figge (HR Adviseur).