Je weet snel te schakelen tussen strategisch IT-beleid en de dagelijkse gang van zaken. Verder ben je een doorgewinterde professional, die helder kan verwoorden wat ervoor nodig is om onze IT-omgeving optimaal te laten functioneren. Daarnaast kun je goed leidinggeven en gaat samenwerken met ervaren en niet-ervaren gebruikers van onze IT-oplossingen je makkelijk af.
Op IT-vlak weet je goed wat je wilt, maar je bent ook uitstekend in staat om buiten de kaders te denken wanneer je ergens een oplossing voor zoekt. Daarbij ben je een echte doener. Problemen die op je pad komen, los je direct op. Sterker nog, jouw oplossingen zorgen ervoor dat onze IT keer op keer verbetert.
Herkenbaar? Lees dan verder wat je als IT Manager gaat doen:
Je komt te werken op het hoofdkantoor van Special Logistic Services (SLS) in Breda. We zijn een organisatie die continu in beweging is, waarbij automatisering zorgt voor ons onderscheidend vermogen. Je geeft als IT Manager leiding aan de Applicatiebeheerder en de IT support-medewerker en samen zorgen jullie ervoor dat alle IT-systemen en de IT-infrastructuur optimaal functioneren.
Het is jouw taak om de afdeling IT verder te professionaliseren en te ontwikkelen. Je bent verantwoordelijk voor contracten en SLA’s met diverse leveranciers, waaronder de externe dienstverlener die het systeembeheer verzorgt. Bovendien houd je toezicht op de daarbij behorende budgetten voor lopende kosten en investeringen.
Je vertaalt functionele wensen van klanten en de interne organisatie naar IT-beleid, informatieplanning en uiteindelijk naar efficiënte automatiseringsoplossingen. Daarnaast neem je in diverse rollen, als deelnemer of projectleider, deel aan selectie- en implementatietrajecten.
Je hebt zo een uitdagende en veelzijdige functie met veel mogelijkheden om actief het management te adviseren over innovatieve en first-in-class mogelijkheden op IT-gebied. Je rapporteert aan de Managing Director.
Aantal uren: 36-40 uur per week
Locatie: Breda
Wat hebben we jou te bieden?
Werken bij SLS Benelux betekent elke dag werken aan groei, in een innovatieve en dynamische omgeving. SLS daagt je uit om het beste uit jezelf te halen. Bovenal bieden we jou veel ruimte voor eigen initiatief en persoonlijke ontwikkeling.
We bieden je een goede werksfeer, in een hecht team van ongeveer 90 medewerkers. We bieden een marktconform salaris, een premievrij pensioen en een reiskostenvergoeding.
Wat breng je mee?
Uiteindelijk kan er maar één kandidaat de beste zijn. Daarom is het belangrijk dat je voldoet aan de omschrijving hieronder.
- Op informaticagebied werk en denk je op hbo-niveau.
- Je hebt minimaal 5 jaar ervaring in een leidinggevende functie.
- Je bent uitstekend in staat om de vertaalslag te maken tussen de behoefte van de business en de uitvoering door IT.
- Je hebt uitgebreide kennis van en ervaring met technologieën als SQL, API, webservices.
- Je bent op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van EDI, IT-security en mobile content.
- Je hebt ervaring met coördinatie, uitrol en beheer van applicatieontwikkeling. Daarnaast heb je ervaring opgedaan op het gebied van ICT-projectmanagement.
- Je hebt ervaring met ERP- (bij voorkeur Navision), Warehouse- en Transportmanagementsystemen.
- Je hebt affiniteit met data-analyse en BI-tooling en hebt daar enige ervaring in opgebouwd.
- Je bent gewend externe dienstverleners van hardware en software aan te sturen.
Overleggen van een VOG-verklaring maakt deel uit van de procedure voor de definitieve aanstelling.
Over SLS
Special Logistic Services (SLS) is dé specialist in servicelogistiek in de Benelux. Onze 90 enthousiaste medewerkers met een proactieve en servicegerichte instelling richten zich op het ontzorgen van de klant op logistiek vlak. Vanuit onze hoofdvestiging in Breda verzorgen we nachtdistributie, cross-docking, warehousing, koeriers- en retourzendingen ten behoeve van de serviceorganisaties en -engineers van klanten. Daarnaast verzorgen we vanuit diverse voorraadlocaties in de Benelux leveringen van kritische onderdelen, waarbij deze onderdelen 24 uur per dag, 7 dagen per week op basis van Service Level-afspraken op het gewenste tijdstip worden afgeleverd, op een door de klant gewenste locatie.
Verder beheert SLS 40 zogenaamde Pick-up/Drop-off Points (PUDO) waar een Field Service-medewerker zelf onderdelen kan ophalen of retourbrengen. Vanuit de missie om mee te groeien met de ambities van onze klanten, adviseren we, ontwikkelen we én implementeren we klantspecifieke logistieke oplossingen.
SLS is onderdeel van Base Logistics Group, een internationaal actieve logistiek dienstverlener. Base Logistics Group beschikt over ongeveer 65.000m2 aan opslagruimte in Memphis (Verenigde Staten), Den Bosch, Waalwijk en Moerdijk waar tijdkritische goederen zoals spare parts worden opgeslagen. Inclusief de merken Base Logistics, HealthLink Europe en SLS heeft Base Logistics Group ruim 400 medewerkers.
Onze kernwaarden:
- Customer First
- Ownership
- Afspraak is afspraak
- Samenwerken
Nieuwsgierig geworden?
Dan ontvangen wij graag je CV en een korte motivatie via l.figge@slsbenelux.nl. Het opvragen van een referentie kan deel uitmaken van de sollicitatieprocedure.
Mocht je vragen hebben dan kun je bellen naar 076-5783500 en vragen naar Laura Figge (HR Adviseur).