Retouren- & Afvalafhandeling
Vanuit onze servicegerichte benadering en vanuit het oogpunt van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) denken wij graag mee hoe we uw retourstromen kunnen optimaliseren.
In de praktijk begint dit bij het gezamenlijk in kaart brengen van al uw mogelijke goederenstromen die door uw Field Service-medewerkers retour worden gestuurd. U kunt hierbij denken aan de volgende stromen.
- Niet gebruikte goederen (nieuw)
- Wel geopende, maar niet gebruikte goederen (nieuw)
- Defecte goederen
- Reparatie-/garantiegoederen
- Afval
Nadat deze stromen in kaart zijn gebracht, worden hier de SLS retourlabels op aangemaakt die in het bezit komen van de Field Service-medewerkers. Daarnaast stellen we gezamenlijk een werkinstructie op hoe iedere individuele retourstroom te verwerken.
In de praktijk betekent dit dat de Field Service-medewerker het retourpakket voorziet met de juiste retoursticker. SLS neemt deze retouren mee tijdens de nachtlevering.
Binnengekomen op onze locatie in Breda, zorgen wij voor de complete registratie, sortering, rapportering en afvoer van de diverse stromen zoals vooraf overeengekomen.